Absent teacher

Anledningen till att det varit lite tyst på bloggen är att fröken åkt på semester. Jag har tagit barnen (mina egna…) med mig och åkt hem till mamma och pappa på Gotland. I vanliga fall stänger jag skolan när jag åker iväg. Men den här gången tyckte mina två hjälpredor (mina två hembidträden) att de kunnde klara av att ha skolan öppen på egen hand. Så jag skrev ut och kopierade upp lite bilder barnen kunnde få färglägga, och lite annat material. Vid det här laget kan både Fines och Irene (hjälpredorna) rutinerna utan och innan, så det har nog inte varit några bekymmer. Och på så vis fick barnen fortsätta i skolan, och fröken kunnde få ledigt. Nu har skolan dock stängt för lov och vi öppnar igen i början på september.

The reason my blog has been rather quiet latley is that the teacher has gone on hoilday. I’ve taken the children (my own…) and travelled to my parents in Gotland (sweden). I usually close school when I go away, but this time my helpers (my two maids) thought they could manage to keep the school open on their own. So I printed and copied some pictues the children could color and some other material. By now, Fines and Irene (my helpers) know the rutin by heart, so I don’t think they’ve had any problems. And in this way the children could continue school and teacher could get off. The school has now closed for holiday and we will open again in September.

Leave a Reply

