Break in…

Varje morgon när jag kommer till vår lilla skolbyggnad börjar jag med att öppna ett par fönster, annars skulle vi lida av värme och syrebrist. I onsdags gjorde jag dock missen att lämna ett fönster öppet när jag i godan ro låste och gick där ifrån. Det hade visst inte gått obemärkt förbi På eftermiddagen fick jag höra att några av barnen tagit sig in i skolan och dragit fram alla leksaker (vi hade samma morgon lekt med de nya sakerna som Elsa donerat). Jag blev först så besviken på barnen, efter det jag gör för dem så går de in och river i skolan. Men det var väl helt enkelt för lockande när de visste vilka skojiga leksaker som låg inne i hyllan. Får väl tolka det som så att barnen tycker det är så roligt att komma till skolan att de till och med smiter in när lektionstiden är över!
Every morning when I get to the school I open a couple of windows, otherwise we would suffer from the heat and lack of oxygen. Last wednesday I made the mistake of leaving one window open when I locked up and left. That did not pass unnoticed. That same afternoon I was told that some of the children had climbed into the school and pulled out all the toys (that same morning we had played with the new toys that Elsa donated). I was first very disappointed. After what I do for the they go in and pullthings out like that. But I guess it was simply too tempting when they knew what was there on the shelf. Maybe it just means they love school so much that they even sneak them selfs in there after class has finished! 
Leave a Reply

