En orm i frysen!

Så blev man återigen påminnd om att man bor mitt i afrika… Härom dagen ropade Fines (mitt hembiträde) på mig med skärrad röst att en orm kommit in i huset. När jag kom ut till henne såg jag en liten grön slingande sak bland våra stövlar, men den slank snabbt in under frysen. Så Fines hämtade svärmors hemiträde Mirriam så att de tillsammans kunnde flytta frysen, själv stod jag beredd med ett skohorn! Men hur de än flyttade frysen fram och tillbaka så såg vi ingen orm, då hämtades James, som jobbar i trädgården, så att det med hans hjälp skulle kunna luta på frysen, men där fanns ingen orm. Då insåg vi att den måste ha hittat nån hålighet att krypa upp i. Mycket riktigt, där sladden till frysen går in fanns det tillräckligt med plats för ormen att gömma sig. Och där tänkte den ligga! Mirriam kom då med iden om att spraya myggspray på ormen så att den skulle komma ut. Sagt och gjort, myggspray var inte omtyckt av ormen och den stack snart ut sitt huvud vid sladden. Men då försvann mina ormjägare! Ormen slank ner bland mina skor och tillslut lyckades James trycka till den på mitten. Ormen bar jag sen ut och slängde in i den öppna spisen där vi äldar för varmvatten. Under hela ormjakten hade jag dessutom en mycket nyfiken Svea som ville vara med, henne fick jag skicka in till lillebror i vardagsrummet. Det var förresten en “boomslang” (inte säker på stavning), en illgrön orm som vi har haft några stycken av i/nära huset förut!

2 thoughts on “En orm i frysen!

  1. Skorpion i tvättkorgen och orm i frysen. tss, det är väl inget emot mina dammråttor 😉

    Kul med bloggen! Då får man lite perspektiv på saker och ting.

  2. OMG! Det är så coolt, men ändå väldiigt läskigt! Du verkar helt lugn i alla fall, imponerande!

    Kul med blogg, det ska bli roligt att läsa den i fortsättningen!

    Kram Carin Tellström

Leave a Reply

